خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

بیتا فرهی: «خسرو شکیبایی خیلی سخت من را می‌زد!» | وقتی «مهشید» از «حمید» سیلی خورد + ویدئو

  • کد خبر: ۱۹۶۹۳۹
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
بیتا فرهی: «خسرو شکیبایی خیلی سخت من را می‌زد!» | وقتی «مهشید» از «حمید» سیلی خورد + ویدئو
بیتا فرهی با بازی در نقش «مهشید» فیلم «هامون» (۱۳۶۸)، اثر داریوش مهرجویی، به شهرت رسید، اما در این راه سختی‌های بسیاری کشید.

به گزارش شهرآرانیوز، بیتا فرهی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، چهارم آذر ۱۴۰۲، در سن ۶۵سالگی، بر اثر عوارض قلبی و ریوی درگذشت. اما مشهورترین بازی او ــ شاید ــ ایفای نقش «مهشید سلیمانی» در فیلم هامون (۱۳۶۸)، ساختهٔ داریوش مهرجویی، بوده باشد که ظاهراً ابتدا قرار بوده افسانه بایگان عهده‌دارِ آن شود. باری، توالیِ فوتِ فرهی و کشته‌شدن مهرجویی موجب آن شده است که این روزها از فیلم هامون ــ اولین همکاری این‌دو، که بازیگر زن جوان و تازه‌کار را به اوج شهرت رساند ــ زیاد بگویند. یکی از نکات این فیلم که این روزها در شبکه‌های اجتماعی زیاد به آن اشاره می‌کنند سکانس پشت‌بام و صحنهٔ سیلی ناغافلی است که خسرو شکیبایی، یعنی «حمید»، با هماهنگی مهرجویی و بدون اطلاع فرهی، توی گوش زنش، یعنی همان «مهشید»، می‌خوابانَد.

مهرجویی در توضیح این ماجرا گفته است: «بهترین کار این بود که به بیتا فرهی نگوییم که خسرو می‌خواهد بزندش، چون ناخودآگاه گارد می‌گرفت و این روی بازی‌اش اثر می‌گذاشت. این را به خسرو گفتم و توضیح دادم که یک سیلی بیشتر نیست دیگر؛ حالا بعداً خودمان یک‌جوری توجیهش می‌کنیم! این پلان را در یک برداشت گرفتیم و بعدش دیدم خسرو رفته یک گوشه و دارد زارزار گریه می‌کند، از بس‌ که وجدانش ناراحت شده بود، و بیتا هم همین‌قدر شوکه بود. ولی پلان خیلی خوب از آب درآمد. البته من ته دلم بابت این حقه‌بازی شرمگین بودم، ولی چاره‌ای نبود؛ جبر هنر خِرّم را گرفته بود! اگر بیتا خبر داشت قرار است سیلی بخورد، محال بود بتواند این حیرت و جاخوردن را در بازی‌اش به این خوبی اجرا کند.»

همچنین، فرهی، زمانی که در برنامهٔ خندوانه حضور یافته بود، دربارهٔ شکیبایی و این صحنه، چنین گفت: «شکیبایی، به‌هرحال، بسیار آدم نازنینی بود. روحش شاد! خدا رحمتش کند! بسیار آدم پرانرژی‌ای بود. خیلی مهربان بود؛ بی‌نهایت مهربان و دل‌رحم بود. ... و چقدر من را یاری کرد توی فیلم هامون. یکی از خاطراتم هم این است ... از فیلم هامون ــ آن سکانس پشت‌بام را که می‌گرفتیم، ملافه‌هایی که پهن می‌کرد این زن، و شکیبایی عصبانی می‌آید روی پشت‌بام و قرار است که با ’مهشید‘ برخورد پیدا کند ــ این‌قدر من را زد که ... من اصلاً [یکه خوردم]؛ ... واقعاً خیلی سخت من را می‌زد! سکانس بی‌نظیری از آب درآمد، خیلی! بعد، خودش متأثر شده بود از اینکه این‌قدر من را زده. بعد، رفت یک گوشه‌ای. ... گرفته بود نشسته بود. بعد، خانم مهرجویی رفتند ازش دلجویی کردند که ’بیتا ناراحت نیست و نگران نباش که این‌قدر زدیش!‘ چون واقعاً کتک می‌زد!»

منبع: روزیاتو، شبکه‌های اجتماعی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->